آموزش علوم پزشکی(Medical Education)

مطالب و فایل های مفید در حوزه آموزش علوم پزشکی و رشته هوشبری

آموزش علوم پزشکی(Medical Education)

مطالب و فایل های مفید در حوزه آموزش علوم پزشکی و رشته هوشبری

آموزش علوم پزشکی(Medical Education)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۲۳:۳۵ - علیرضا محمدی
    لایک
  • ۲ ارديبهشت ۰۳، ۰۹:۳۰ - فرشاد
    سپاس

ممکنه که خیلی ها، زمانی که با رفرنس دهی در اندنوت کار می کنند، مشکل داشته باشند. مشکل زمانی اتفاق می افتد که یک رفرنس در ورد وارد می کنید، اما انتهای سند، اعداد فهرست منابع به شکل فارسی وارد می شود. برای رفع این مشکل دقیقا این کار را انجام دهید:

 

 

یک بار این کار را انجام دهید و همیشه درست خواهد بود.

اول از فایلتان یک کپی بگیرید تا نگران نباشید چه بلایی سر سند میاد.

برید آخر متن، دقیقا نقطه آخر متن، با زدن دکمه دیلیت و یا با موس هر چه بعد از آن است را پاک کنید.

دوباره بعد نقطه کلیک کنید. مکان نما را انگلیسی کنید.

آرایش صفحه را چپ به راست کنید.

هم اکنون از تب اندنوت در ورد آپدیت رفرنس را بزنید (یا یک رفرنس جدید اضافه یا کم کنید.)، باید درست شود.

موفق  باشید

منبع:

http://endnote2.blogfa.com/category/17

نظرات  (۱۰۴)

بسیار مفید بود. سپاس
سلام
ممنون از لطفتون مشکلم حل شد خدا امواتت رو رحمت کنه مرد جوان
سلام
ممنون از راهنماییتون
من تو وورد مشکلی ندارم و اعداد مراجع انگلیسی هستن ولی وقتی از مطالب پرینت میگیرم شماره های رفرنس تو نسخه پرینت شده فارسی میشه

خیلی مفید بود.دعاتون کردم.
عالی بود. ممنوووووووووووون
منظورتون از آخر متن بعد از رفرنس ها که لاتین هستند ، است. بعد رفرنسها که چیزی نیست پاک کنیم من انجام دادم بازم نشد متاسفانه
پاسخ:
با سلام
دقیق انجام دهید، درست می شود.
با سلام
لطفا بفرمایید منظورتون از اخر متن یعنی چی؟
به قول دوستمون اخر متن که رفرنس هاست و بعدش چیزی نیست!!!!
با سلام مجدد و تشکر
درست شد. ممنون. دست مریزاد به شما.
منظور از آخر متن، همان دقیقأ بعد از نقطه اخر  اخرین رفرنس بود که البته بعدش چیزی نیست ولی با تغییر زبان در دقیقأ همان نقطه، مشکل رفع می شود.
سپاسگزارم استاد
متشکرم
سپاس، کمک بزرگی کردید.
واقعاااا خدا خیرتون بده. ممنوووون
خدا پدر مادرتو بیامرزه
سلام آقا نمیشه که من حتی آخر متنم و کاملا پاکردم و چند خط انگلیسی اضافه کردم که مطمئن بشم انگلیسیه اما درست نشد:(
پاسخ:
ابتدا تمامی رفرنس های آخر متن را پاک کنید.
سپس به آخرین صفحه بروید، و Ctrl+Enter بزنید.
متن را چپ چین کنید.
کیبورد را روی انگلیسی قرار دهید.
یکبار دیگر رفرنس ها را آپدیت کنید.
موفق باشید
دمت گرم
من اینکارو کردم درست شد ولی بازم بعضی اعداد فارسی هستن.چراا؟؟!!
پاسخ:
سلام
توضیح بیشتری دهید تا ببینم منظور شما چیست؟
آقا خداوند تو را خیر بسیار دهاد!
سلام. منم هرکاری کردم نشد.
اگر امکانش باشه یه پست دیگه بزارین و تصویری توضیح دهید. ممنون
سلام ماعدا رفرنس های آخر متنم درست شد. ولی داخل متن اعدادش فارسی می مونه اونو چی کنم؟؟ داخل فیلم هم اونا فارسی موندن
پاسخ:
با سلام
اگر متن فارسی است، که این مشکلی نیست، اما اگر متن شما انگلیسی است، این مشکل تنظیمات ورد است که باید درست کنید.
به این صورت:

ابتدا نرم افزار word را باز کنید.
سپس به قسمت word option بروید.
حال در قسمت advanced در قسمت show document content گزینه numeral را بر روی Context قرار دهید.
حالا خواهید دید که اعداد بسته به متن شما فارسی یا انگلیسی تایپ می شود.
موفق باشید

۱۷ آبان ۹۷ ، ۱۰:۱۷ محمدرضا خواجه امینیان
سلام ممنون از به اشتراک گذاری این کلیپ آموزشی، بسیار عالی بود
ممنون، حل شد. البته اول نتونستم انجامش بدم. مشکل هم این بود منابع رو حذف نمی کردم. منابع رو حذف کردم، و در اخر متن کلیک و del زدم بعد ctrl+enter زدم و بقیه مراحل
ُسلام ممنونم عالی بود
خدا خیرتون بده واقعا چند روز بود درگیرش بودم بالاخره درست شد
خیلی ممنون خیلی درگیر بودم و حل شد خدا به شما خیر دهد
سلام و تشکر از راهنمائی شما اما یه مشکل که دارم بعد از اینکه فونت منابع را تبه Times new roman تغییرمیدم دوباره تاریخ و اعداد داخل منابع فارسی میشه لطفا راهنمائی بفرمائید.
۱۴ بهمن ۹۷ ، ۱۳:۵۱ مهرداد صیفی
سلام
با تشکر از شما،
مشکل بر طرف شد.
سلام.واقعا ممنونم.حل شد
سلام. خیلی خیلی عالی بود...........
انشاالله هر گرهی تو کارتون باشه از کار شما هم باز بشه

چگونه می توانم در منابع فارسی که چند نویسنده دارد به جای & از و استفاده نمایم
یعنی در قسمت ارجاع داخلی می خواهم بین نویسندگان و بیاید ولی & ظاهر می شود
عالی بود ممنون
منم نجات دادین خییییییییییییلی ممنونم ازتون :)))
خدا یک در دنیا و صد در آخرت عوض خیرشو بهتون بده.
سلام. واقعا خدا خیرتون بده مشکل منم رفع شد.
با سلام و احترام. 
متن رو بصورت انگلیسی تایپ کردم و رفرنس دادم، در داخل متن اعداد رفرنس داده شده به صورت انگلیسی هست ولی در انتهای متن در قسمت رفرنس ها شماره ها به صورت فارسی آورده شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
عالی . واقعا ممنون
عالی بود مرسی
سلام
ببخشید چجوری میشه رفرنس های فارسی رو هم به انگلیسی وارد کرد؟
سلام
واقعا خدا خیرتون بده که اطلاعات گرانبهاتون رو در اختیار دیگران میگذارید.

۱۹ تیر ۹۸ ، ۱۲:۴۵ حسن افشاری
با سلام
مدت ها بود به دلیل همین مساله کلی از وقتم تلف میشد
واقع ممنون
سلام، دوستان عزیز، نکته اش فقط اینه که کل ریفرنسها رو پاک کنید و دوباره آپدیت کنین. البته قبلش همون داستان کنترل اینتر و سایر قضایا رو باید انجام بدید.

سلام.ممنون از شما استاد گرامی.

مشکل من در اندنوت اینه که زمانی که چندتارفرنس داخل پرانتز هستند اعداد به ترتیب از چپ شروع نمیشن مثلا بجای اینکه«۲؛۱»بنویسه سیستم«۱؛۲».چجوری میشه حل کرد

پاسخ:
با سلام
بررسی کنید که آیا تنظیمات ورد شما درست است مثل راست چین یا خیر؟
موفق باشید

سلام خیلی عالییییییی بود مرسی

۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۵:۲۴ رضا فیروزی

خدا خیرت بدهد

سلام عالی بود.

من مشکل دیگه ای هم دارم و اون اینه که وقتی چند عدد به عنوان رفرنس در داخل کروشه قرار میدم به ترتیب از چپ به راست نوشته نمیشن و به هم خورده میان .از تنظیمات ورد راست چین هم کردم ولی باز درست نشد. چجوری میشه حلش کرد؟

سلام و ادب

خیلی ممنون. خیلی خوب بود. کار ما رو راه انداختید.

ممنون 

سلام

من میخوام رفرنس بزنم تو متن رفرنس ها رو به صورت عدد نمیزنه و  به صورت هشتگ با اسم نویسنده اول میزنه...باید چیکار کنم به صورت عدد بزنه

پاسخ:
با سلام
بر روی تب اندنوت در نرم افزار ورد کلیک کنید.
در زیر گزینه استایل، گزینه Update Citations and Bibliography وجود دارد. بر این گزینه کلیک کنید.
باید درست شود.
موفق باشید

عالی بود ممنون

خدا خیرتون بده.

با سلام

بسیار ممنون از آموزش

من در ورد 2019 امتحان کردم و جواب داد.

سلام.

ببخشید من این کارو میکنم اعداد منابعم انگلیسی میشه ولی رفرنس اولیم حذف میشه و تعداد منابع از 24 به 23 کاهش پیدا میکند. اینطوری دگه رفرنسام به ترتیب ارجاع در متن نیست. باید چکار کنم؟

خیلی ممنون

پاسخ:
با سلام
دقت کنید که در این کار رفرنس درون متن را حذف نکنید. یا ممکن است از قبل رفرنس  را حذف کرده اید، و الان که آپدیت می کنید، رفرنس ها کم می شود.
موفق باشید

سلام

هنگام  رفرنس دهی تعدادی ازاعداد منابع در داخل متن به فارسی و تعدادی به انگلیسی هست چطور میتوان همه را فارسی کرد؟ 

پاسخ:
با سلام
اگر اشتباه نکنم، مشکل از تنظیمات ورد شما است، به این طریق انجام دهید ببینید درست می شود یا خیر.
وارد ورد آپشن شوید، به تب advanced بروید. گزینه Numeral  را روی context قرار دهید.
موفق باشید

سلام

درست نشد خیلی کلافه ام کرده

دم شما گرم .

عالی بود ممنون

عالی

زنده باشید ، کارم  درست شد

خدا عمرتون بده :)

سلام من دوتا مشکل دارم

1)اندنوتم اجازه نمیده بیشتر از ده تا منبع تو ی فایل وارد کنم.چرا؟

2)من همه رو با عدد میخوام باشه ولی بعضی وقتا فرمتش میره رو حالتی ک اسم نویسنده منبع رو مینویسه

پاسخ:
با سلام
احتمالا نرم افزار کرک نشده است.
نوع output را تغییر دهید. بگذارید روی ونکوور
موفق باشید

خدا خیرتون بده مرسیییییییییییییییییییییییییییی

ممنون

بسیار عالی بود.

ممنون دستتون درد نکنه خیلی عالی بود.

با سلام..

من میخوام داخل متن اول اسم نویسنده باشه و بعد هم تاریخ مقاله ..متاسفانه تاریخ مقاله اول میاد اونم به فارسی درصورتی که میخوام تاریخ هم انگلیسی باسه چیکار باید بکنم؟

پاسخ:
با سلام
با توجه به این که متن فارسی است، اعداد نیز فارسی خواهند بود اما اگر باز می خواهید اعداد انگلیسی باشند، باید از طریق تنظیمات ورد اقدام کنید.
موفق باشید

با سلام.

ممنون بسیار کاربردی و مفید بود. سپاس

دست مریزاد داری
همیشه منبع برکت باشی انشالله

با سلام .ببخشید من در متن انگلیسی مشکلی ندارم ولی در پایان که رفرنس ها میاد بجای کروشه یک نقطه و عدد میاد و از کروشه خبری نیست.چکارش کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ:
با سلام
نوع رفرنس دهی در خروجی را تغییر دهید برای مثال ونکوور .
موفق باشید
۰۹ دی ۹۹ ، ۱۷:۲۸ سالار شریفی

با سلام و خسته نباشید.

خیلی خیلی دمتون گرم با این راهکار ساده مشکلم حل شد. آرزوی سلامتی درم براتون

خدا خیر دنیا و آخرت بهت بده و کاراتو را بندازه مهندس

عااااااااالی بود ممنون

 

سلام منابع فارسی من تو ورد بهم میریزه مثلا اسم نویسنده ها مخفف میشه میشه راهنمایی کنید 

پاسخ:
با سلام
نوع خروجی اندت نوت را تغییر دهید. بهتر است منابع فارسی را انگلسی کنید. تا مشکلی پیش نیاید. اندنوت خیلی  از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.
موفق باشید

با سلام بسیار ممنون از راهنمایی تون 

با سلام

خدا خیرتون بده. سپاس از آموزش مفید شما

آقا چه کاریه ؟   همون داخل word  برو  توی file بعدش option   بعدش  روی  advanced کلیک کن و در قسمت  show document content   در بخش   numeral     عبارت   system رو انتخاب  کن  . با این کار تمام اعداد word و  endnote   همگی انگلیسی میشن  و    دیگه هیچ غمی نداری.

.....

  اگرم خواستی  میتونی با استفاده  از  hindi  و  arabic    اعداد داخل متن خودت  رو فارسی یا انگلیسی کنی ولی endnote  تغییری نمیکنه

پاسخ:
با سلام
این طوری تمام اعداد یا انگلیسی میشن یا فارسی. تکلیف اعداد انگلیسی شده در متن فارسی چیست؟!
موفق باشید

سلام. وقت بخیر. خیلی ممنون از راهنمایی هایتان. درمانده نباشید و گره در کارهایتان نیفتد انشاالله.

عالی بود.ممنون.

دست گلتون واقعا طلاااااااااا

با سلام. خیلی ممنون از راهنمایی و راهکار خوبتان. خداوند گره از کارتان را بگشاید و عاقبت بخیر شوید.

 برخی دوستان فکر می کنند منظور از نقطه آخر متن، نقطه آخر رفرانسها است ولی منظور نقطه آخر متن قبل از رفرانسها می باشد. در این روش تمام رفرانسها را حذف کرده و سپس از tab اندنوت در ورد آپدیت می کنیم.

سلام ببخشید من برای ژورنالی که میخوام مقاله رو ارسال کنم گفته که اعداد اندنوت داخل متن به صورت بالانویس باشه بعد از نقطه ! چجوری میتونم همه یاعداد رو تغییر بدم که بالانویس باشن بعد از هر جمله؟

ممنون میشم جواب بدین

پاسخ:
با سلام
یک رفرنس را وارد ورد کنید. سپس از قسمت style سبک رفرنس دهی را تغییر دهید. برای مثال ACS را امتحان کنید.
موفق باشید

عالییییییییی بود. خدا خیرت بده

اعصابمو بدجور خورد کرده بود. هر کاری میکردم درست نمیشد

خدا خیرت بده ممنون

خیلیییی ممنون.

علیرغم ساده بودن ولی کمک بزرگی بود 

سلام

درود و رحمت الهی بر پدر و مادر شما

با سلام. در یک متن یک صفحه ای به زبان فارسی 20 منبع دارم که وقتی با اندنوت با استایل ونکور رفرنس دهی در متن را انجام میدهم ترتیب اعداد در یک پرانتز در بخشی از متن بجای کوچک به بزرگ به صورت بهم ریخته است . البته در عمده بخشهای مقاله ترتیب از کوچک به بزرگ برقرار است. با وجودی که تمام متن در یک صفحه و متصل به یک اندنوت است نمی دونم چرا ترتیب در برخی جاها بهم می خورد. لطفا راهنمایی بفرمایید. مثلا بجای (6.12.20) می شود (20، 6، 12). ممنونم

پاسخ:
سلام 
شاید به دلیل ترتیب وارد کردن رفرنس باشد.
موفق باشید

با سلام

تعدادی از منابع مورد استفاده من فارسی و تعدادی انگلیسی است. چه کار کنم که در قسمت فهرست منابع، شماره منابع فارسی که از اندنوت وارد ورد می کنم فارسی نوشته شود و شماره منابع انگلیسی، انگلیسی نوشته شود؟

با تشکر

پاسخ:
با سلام
تنها یک راه وجود دارد. پس از اتمام مقاله یا پایان نامه، همه رفرنس ها رو کپی کنید و پیست از تکست کنید. و در یک فایل ورد جداگانه آنطور که می خواهید، تغییر دهید.
موفق باشید

سلام .عالی بود .در پناه حق

با سلام

ممنونم بابت این آموزش کامل، خیلی وقت بود دنبال رفع این مشکل بودم.

سپاس

سلام حل شد مرسی

عالی بود دمتون گرم

آقا دمتون گرم...

کارم راه افتاد...

عالی.

سلام خیلی ممنون

دقیقا حل شد مشکلم.

با سلام. عالی بود. مشکلم حل شد. تشکر از به اشتراک گذاری اطلاعاتتون

اقا دمت گرم

سلام و احترام

توی اخر متن ک رفرنسها نوشته شده مثلا من 17 تا رفرنس دارم. 12 تاش اعدادی مثل تاریخ و شماره صفحه ک هست انگلیسی هست و 5 تا فارسی. منظورم اینه توی رفرنس شماره 7 مثلا همه چی انگلیسیه اماا تاریخ 2016 و صفحات مثلا 250 اینو فارسی میزنه

دمت گرم

خداخیرتون بده واقعا کمکم کردید انشالله سلامت و پایدار باشید

پاسخ:
با سلام
موفق باشید ان شاء الله

ممنون مشکل حل شد

خدا خیرتون بده

خدا خیرتون بده عالی بود

عالی بود خدا خیرتون بده😍

سلام. عالی بود. تشکر

خدا خیرتون بده. عالی بود. مشکلم حل شد

عالی بود

خدا خیرتون بده واقعا 

شبیه معجزه بود

آفرین بر تو زنده باشی

با سلام و تشکر فراوان .عالی بود

الهی که خیر ببینین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی